1.
Опрацювати теоретичний матеріал
(параграф 23)
Робота
з Кодексом
законів України
про адміністративні правопорушення
Ст.
24. Види адміністративних стягнень
Ознайомтеся
зі ст.
213 Кодексу України
про адміністративні правопорушення та
визначте, які органи або посадові особи
уповноважені розглядати адміністративні
правопорушення
Правовий
практикум
Визначте
серед наведених ситуацій ті, які містять
ознаки адміністративного проступку.
Ситуація
1. Учні 9-го класу змовилися прогуляти
уроки і переглянути в цей час новий
фільм у кінотеатрі.
Ситуація
2. 16-річний Микола та його однокласник
Петро нецензурно лаялись на автобусній
зупинці в присутності багатьох людей.
Ситуація
3. 17-річний Михайло зірвав для своєї
подруги троянди на міській клумбі
Ситуація
4. Господар садиби постійно вивозив
сміття з подвір'я в лісосмугу та на
околиці міста.
Ситуація
5. Студент І курсу музичного училища не
сплатив за проїзд у тролейбусі.
Ситуація
6. Дев'ятикласники Юрій і Анатолій,
пустуючи, пошкодили зелені насадження
на дитячому майданчику.
Ситуація
7. 16-річна Катерина всупереч вимогам
батьків повернулася додому не о 20-ій
годині, а о 22-ій.
ЗАВДАННЯ
1.
Прочитати відповідний параграф підручника
(законспектувати)
2.
Ознайомившись зі ст. 184 Кодексу про
адміністративні правопорушення України,
визначити, яку відповідальність нестимуть
батьки в разі скоєння їхніми дітьми
адміністративних правопорушень
(письмово)
3.
Скласти тест (5–7 запитань) по темі.
4.Запропонувати
перелік заходів щодо профілактики
адміністративних правопорушень серед
підлітків.
Опрацювати до 27.0327.03 Тема: Кримінальна відповідальність неповнолітніх
Людина
повинна пам’ятати,що за кожний свій вчинок вона має відповідати не тільки перед
суспільством,а й перед законом.
1.Опрацювати теорію
Кримінальне право — це
система правових норм,
що визначають, які діяння є злочинами і які міри покарання належить застосовувати до
осіб, що їх вчинили.
Злочин і покарання — ті
суспільні явища, які визначаються
нормами кримінального права. Оскільки
злочини мають підвищену суспільну небезпечність для
суспільних відносин, держава застосовує за їх вчинення й найбільш суворі примусові заходи
— кримінальні покарання.
Головна
відмінність кримінального проступку від злочину полягає у менш великій
суспільно-небезпечній шкоді, аніж злочин, за яку відповідно буде передбачена
менш сувора відповідальність. Під час розслідування цих злочинів до
підозрюваних заборонено буде застосовувати запобіжні заходи такі, як домашній
арешт і тримання під вартою.
Злочин – це суспільно-небезпечне винне діяння ( дія або
бездіяльність), передбачена Кримінальним Кодексом України, вчинена суб’єктом
злочину.
Склад злочину необхідно відмежовувати від реального злочину,
від вчинку. Вони співвідносяться як явище (конкретний злочин) і юридичне
поняття про нього (склад конкретного виду злочину), тобто як реальне явище і
логічне поняття.
Кожному конкретному
злочину притаманні певні елементи, які становлять єдине ціле. ( опрацювати в підручнику ст.170)
Особливості
кримінальної відповідальності неповнолітніх.
Кримінальний кодекс України виключає можливість
притягнення до кримінальної відповідальності, починаючи від 14 років, за
злочини, вчинені з необережності.
Розділ XV Загальної частини
Кримінального кодексу України розглядає особливості
кримінальної відповідальності та покарання неповнолітніх.
Неповнолітнього, який вперше вчинив злочин
невеликої тяжкості, може бути звільнено
від кримінальної
відповідальності за умови його
виправлення без
застосування покарання.
У цих
випадках суд застосовує до неповнолітнього примусові
заходи виховного характеру, а саме:
1) застереження;
2) обмеження дозвілля і
встановлення особливих вимог до поведінки неповнолітнього;
3) передання неповнолітнього під
нагляд батьків або осіб, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічного
або трудового колективу за
його згодою, а також
окремих громадян на їхнє прохання;
4) покладення на неповнолітнього, який
досяг 15річного віку і має майно, кошти або заробіток,
обов’язку відшкодування завданих
майнових збитків;не може перевищувати 15 років. Кримінальний кодекс України визначає також додаткові покарання, які можуть бути застосовані до неповнолітніх: штраф, позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю.(підручник ст.172 - 173)
5) направлення неповнолітнього до
спеціальної навчально-виховної установи для дітей і
підлітків із метою його виправлення, але
на строк, що не
перевищує трьох років.
До
неповнолітніх можуть бути застосовані такі
основні види покарань:
1) штраф;
2) громадські роботи;
3) виправні роботи;
4) арешт;
5) позбавлення волі на певний
строк.
При призначенні покарання
неповнолітньому за сукупністю злочинів або вироків остаточне покарання у
вигляді позбавлення волі
Д.з Опрацювати параграф 23; (законспектвати)
1. Чи актуальне для України питання злочинності неповнолітніх?
2. Чому неповнолітні стають злочинцями? Як виправити ситуацію що склалася?
3. Написати свою думку «Чи
завжди суворість покарань сприяє зниженню рівня злочинності?»
https://www.youtube.com/watch?v=JU9hg6vM2cQ
10.04 Тема. Практична робота.
Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх
·
Знайдіть та запишіть слова.
б
|
п
|
р
|
а
|
в
|
о
|
п
|
о
|
р
|
у
|
е
|
з
|
д
|
і
|
я
|
е
|
р
|
а
|
е
|
ш
|
р
|
о
|
с
|
т
|
л
|
ш
|
я
|
н
|
н
|
а
|
п
|
з
|
к
|
у
|
ь
|
т
|
т
|
ь
|
о
|
д
|
о
|
л
|
о
|
п
|
н
|
і
|
с
|
ш
|
к
|
к
|
ч
|
и
|
н
|
а
|
к
|
с
|
і
|
ф
|
н
|
о
|
п
|
я
|
і
|
ц
|
ш
|
т
|
р
|
а
|
ф
|
я
|
о
|
п
|
е
|
р
|
е
|
д
|
ж
|
е
|
н
|
н
|
«Правова
арифметика»
a + b – c + d = e + f + g
(24
+ 15 – 16 + 3 = 10 + 1 + 15)
a – № статті
«Кодексу України про адміністративні правопорушення», що містить види
адміністративних стягнень (24)
b – максимальний термін адміністративного арешту (15)
c – вік, з якого настає адміністративна відповідальність (16)
d –
максимальний
термін перебування неповнолітнього у спеціальному навчально-виховному закладі (3)
e – максимальний термін арешту з перебуванням на гауптвахті (10)
f – найменший строк позбавлення волі (1)
g – максимальний термін позбавлення волі (15)
«Юні юристи»
·
Проаналізуйте ситуацію.
1)
Який учинено злочин? Відповідь обґрунтуйте.
2)
Назвіть об’єкт цього злочину.
3)
Визначте предмет учиненого злочину.
4)
Схарактеризуйте об’єктивну сторону цього злочину.
5)
Чи є вчинений злочин закінченим? Відповідь обґрунтуйте.
6)
Схарактеризуйте суб’єктивну сторону вчиненого злочину.
7)
Назвіть ознаку суб’єкта цього злочину.
17-річний одинадцятикласник П. вирішив викрасти
автомобіль. Обравши автомобіль для викрадення, він з’ясував
розпорядок дня його власника. Його одноліток Т., який працює на
заводі слюсарем, на прохання П. зробив спеціальну
відмикачку. П., не маючи достатнього досвіду водія, умовив свого
приятеля (водія таксі) відігнати машину на дачу своїх
батьків. Операція пройшла успішно, але невдовзі поліція затримала всю
групу.
Група хлопців —
16-рiчнi Андрій, Євген, Дмитро, 14-рiчний Віктор і 12-рiчнi Руслан і Павло — майже щодня збиралися біля школи,
уживали алкоголь, а часом і наркотичні речовини. Одного разу, перебуваючи в
стані наркотичного сп’яніння та скориставшись відсутністю охоронця, який
захворів, вони розбили камінням вікна школи та кількох кіосків неподалік,
розкидали товари з цих кіосків, розлили молоко та сік із пакетів. Коли двоє перехожих спробували їх зупинити, старші
хлопці накинулися на них, намагаючись збити з ніг. Лише
поліцейський наряд зупинив їхні дії.
На сімейне свято до громадянина К. завітали кілька
друзів із сім’ями. Невдовзі діти господаря та гостей зайшли в
одну з кімнат, де син господаря демонстрував їм колекцію
старовинної вогнепальної зброї батька. Гості розглядали колекцію, дехто навіть
пробував натискати на спускові гачки. Раптом з однієї з рушниць, яку тримав у
руках 13-річний хлопчик і яка здавалася небоєздатною, пролунав
постріл. Куля влучила в 9-річну доньку одного з гостей, яка
стояла поруч. Вона отримала тяжке поранення, але завдяки вчасній допомозі залишилася
живою.
Двоє пасажирів без квитків — 14 та 16 років —
відмовилися сплатити штраф контролеру. Коли контролери
запропонували залишити салон тролейбуса, пасажири зробили це, але й
виштовхали контролера. На зупинці порушники накинулися на
контролера й почали його бити. Поліцейський, який опинився поруч, затримав порушників,
котрі виявилися нетверезими.
Домашнє завдання.
Все робимо в зошит і фотографуємо
Підготуватися до тематичного
оцінювання з теми.
17.04 Контрольне узагальнення вивченого матеріалу
РОЗДІЛ 4.
НЕПОВНОЛІТНІ ЯК СУБ’ЄКТИ ЦИВІЛЬНИХ, СІМЕЙНИХ, ТРУДОВИХ, АДМІНІСТРАТИВНИХ І
КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОВІДНОСИН
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=532635
Це робимо в зошит і фотографуємо
І
рівень
Виберіть правильну відповідь
1.
Який орган має
право визнати особу недієздатною?
А) селищна рада Б) лікар В) суд Г) орган опіки та піклування
2.Позначте правильне
твердження.
А) основна роль у вихованні
дитини належить батькові
Б) основна роль у вихованні
дитини належить матері
В) батьки мають рівні права та
обов’язки щодо виховання дітей
3.Укажіть, чого із
зазначених даних, НЕ повинно бути зазначено у заяві про прийняття на роботу.
А) номер телефону Б) адреса
В) прізвище, ім’я Г) номер
банківської карти
4.До кого із
зазначених осіб суд може застосувати обмеження дієздатності?
А) 15-річного студента
педагогічного коледжу, який всю свою стипендію витрачає на благодійність
Б) громадянина України, який
внаслідок психічної хвороби не відповідає за власні дії та не контролює їх, що
визнано судом
В) 35-річного громадянина
України, який зловживає алкоголем, чим ставить свою сім'ю у скрутне матеріальне
становище
Г) всіх вищезазначених осіб.
5.Яку частину від
прожиткового мінімуму мають становити аліменти?
А) 20 % Б) 25 % Г) 30 % Д) 50 %
6.Укажіть документ,
який обов’язково має бути поданий 16-річний студент коледжу зв’язку, який
уперше влаштовується на роботу.
А) трудова книжка Б) характеристика зі школи
В) паспорт Г) довідка про знання
державної мови.
ІІ рівень
1.Дайте визначення поняттю.
Сім’я – це
Злочин – це
Адміністративний проступок - це
2.Вкажіть різницю між опікою і
піклуванням.
3.Вкажіть, з якого
віку підліток може влаштуватися на роботу без згоди батьків.
ІІІ рівень
1.Установіть відповідність між віком і видом цивільно – правової
дієздатності
від 14 до 18 років
|
А) повна цивільна дієздатність;
|
до 14 років.
|
Б) неповна;
|
більше 18 років
|
В) часткова цивільна дієздатність;
|
Г) солідарна цивільна дієздатність .
|
2. Який термін між поданням заяви та реєстрацією шлюбу?
ІV рівень
Вкажіть, чи порушено законодавчі норми про працю
неповнолітніх у даних випадках.
Відповідь обґрунтуйте.
Директор підприємства за згодою 16-річного працівника
призначив його нічним черговим у цеху, де він працює.
Директор фірми видав наказ про звільнення з роботи
15-річної прибиральниці на вимогу її батьків, які надали документ про
погіршення її стану здоров’я, незважаючи на бажання дівчини продовжувати
трудову діяльність.
24.04 Тема: Юристи в нашому житті. Професія «юрист».
Проблемне питання: Які причини популярності юридичних професій в Україні та у світі?
Вивчення нового матеріалу.
1)Бесіда.
-Які професії належать до державних а які до недержавних?
(Слайд
№4)
-А чи знаєте ви де можна працювати маючи професію юриста? (Слайд №5)
Юридичні
професії
А зараз для
подальшої роботи обєднаємось у дві групки адвокати- юристи
Учитель пропонує більш детально познайомитись з
найбільш поширеними юридичними професіями. Роздає інформиційні картки
(додаток1), з якими учні працюють самостійно в групах (парах), визначають про
яку саме з юридичних професій йдеться. Обгрунтовують своє рішення. Учні, які
успішно виконали завдання, отримують відповідну табличку з назвою юридичної
професії, продовжують роботу як юристи відповідного фаху.
-Слідчий
-А чим займається прокуратура? (№9)
-А які повноваження має суддя?(Сайт №10)
-Чим займається нотаріус?(Слайд №11)
-Як ви думаєте хто такий юрисконсульт та адвокат?(Слайд №12)
-То, як ви вважаєте, які вимоги ставляться до тих, хто
працює і мріє стати юристом? (Слайд №13)
Вимоги до осіб, що бажають працювати за
юридичним фахом
Практичне завдання:
На основі отриманих текстів, учні
виписують та зачитують перелік основних вимог. (додаток 2).
Обговорення: порівняйте вимоги, знайдіть
відмінності «своєї» професії, назвіть головну спільну вимогу для всіх юридичних
професій
Отже: 1)Високі моральні якості.
2)Принциповість.
3)Чесність.
4)Висока кваліфікація, достатній рівень юридичної підготовки.
Висновок: Право – це покликання і для успішної праці на
цій ниві необхідний талант, правовий талант.
-А як же стати юристом?( Слайд №14)
-Чи знаєте ви де можна здобути освіту юриста?(Слайди №15 ,16, 17, 18,
19, 20)
Складання мапи юридичних професій та освітніх закладів Херсонської області
та України.
1 -А як можна досягти вершини професійної майстерності?(Слайд №21)
Закріплення нового матеріалу. Робота за методом
«Юридична консультація»-до представника якої юридичної спеціальності слід
звернутися?Ситуації для закріплення
Рольова гра «Знайди адресата»(дивлячись
по часу)
Я пропонує
ситуативні задачі у вигляді листів від осіб, що потребують юридичної допомоги,
учні мають визначити, хто саме з фахівців має отримати листа і пояснити чому.
Д.з Опрацювати матерівл параграфа 26-27 увесь матеріал
Написати есе «Які причини популярності юридичних професій в Україні та у
світі?»
Скласти пам’ятку «Як звернутись
до юриста» (перелік порад), приклади:
Напередодні :
Домовляйся
про зустріч заздалегідь
Підготуй
необхідні документи
Обміркуй
питання до юриста, важливі факти
Під час зустрічі:
Дізнайся
ім’я та по батькові юриста, назви себе
Говори
коротко по суті справи
Дізнайся,
чи є в даного юриста досвід вирішення подібних проблем
При
потребі запитай, чи не може юрист порекомендувати іншого фахівця
Поцікався
ціною на послуги
При
потребі укладіть письмовий договір
Складіть
план дій
З’ясуй
усі деталі справи
Пам’ятай,
що остаточно рішення ухвалює клієнт
08.05 Тема: Нова
українська поліція Поліцейські
(патрульні, дільничні офіцери поліції).
Національна
поліція
— молодий правоохоронний орган. Він
був створений у 2015
р.
на
зміну старій міліції. Проте відмінність
полягає не лише в назві органу, але й у
філософії його функціонування. Зокрема,
Закон України
«Про
Національну
поліцію»
визначає основним її завданням надання
сервісних послуг.
- Робота з правовим документом (с. 187-- 193 підручника).
- Задля виконання цих завдань, поліцейські мають право застосовувати поліцейські заходи. Вони поділяються на превентивні та примусові.
- Зачитайте статті 31, 32, 34, 38, 41 та 42 ЗУ «Про Національну поліцію». (знайти статі яких нема в підручнику)
- Наведіть приклад ситуації, у якій може бути застосовано той чи інший правовий захід.
- Робота зі схемою.(187ст.)
- Розгляньте схему.
- З яких підрозділів складається Національна поліція України?
- З якими з них вам доводилося зустрічатися?
Найчастіше
ми можемо зустріти патрульних
поліцейських.
Їхнім завданням є цілодобове
патрулювання території обслуговування
з метою забезпечення належної охорони
публічної безпеки й порядку та контролю
за дотриманням правил дорожнього руху,
його безпеки. При цьому патрульний
здійснює перше
реагування на
повідомлення про правопорушення та
надання невідкладної допомоги, припиняє
виявлені правопорушення, надає необхідну
допомогу громадянам, які її потребують.
За
певною адміністративною одиницею
закріплюється дільничний
офіцер поліції.
Його завданням є профілактика серед
жителів адміністративної дільниці,
взаємодія з населенням та громадськими
формуваннями щодо дотримання публічної
безпеки та порядку, профілактики
правопорушень
- Узагальнення та систематизація знань учнів.
- Користуючись витягом із Закону «Про Національну поліцію», зімітуйте ситуації спілкування із співробітниками поліції.
а)
Ви за дорученням батьків їдете до бабусі.
На вулиці неподалік від залізничного
вокзалу (чи автобусної зупинки) вас
зупинив співробітник
поліції
та вимагає пред’явити документи й дати
оглянути ваші речі;
б)
до вас додому ввечері подзвонив
співробітник поліції, представившись
дільничним офіцером, вимагає впустити
його до квартири
з
метою її огляду;
в)
ви
з батьками їдете на автомобілі на
відпочинок. На заміській дорозі вас
зупиняє поліцейський і пропонує
пред’явити
документи
на
автомобіль і водійське посвідчення, а
також дати можливість
оглянути
автомобіль, відкривши багажник;
г)
ви йдете по вулиці до школи. На звичайному
маршруті до школи
вас
зупиняє поліцейський, який пропонує
пройти по сусідній вулиці у зв’язку з
поліцейською операцією, яка проходить
поруч.
Однак,
виконавши цю вимогу, ви запізнитеся до
школи, тому ви
просите
пропустити вас.
- Заповніть порівняльну таблицю.
- ПоняттяСпільнеВідміннеПатрульні поліцейськіДільничні офіцери поліції
- Підсумки уроку.
- Домашнє завдання.
- Опрацювати с. 187 – 193підручника.
- Творче завдання: користуючись різними джерелами інформації (ЗМІ, мережа Інтернет), з’ясуйте, якою є реакція суспільства на діяльність нової поліції. У чому громадяни вбачають переваги нової поліції над міліцією? За що критикують нових поліцейських? Яких відгуків більше: позитивних чи негативних? Як ви вважаєте, чому?
15.05 Тема: Практичне заняття Ігровий суд
Опрацювати ст.193 - 199
Виконати ситуації.
Підготуватись до конрольної роботи.
22.05 Контрольне узагальнення вивченого матеріалу
ЯКЩО ПРАВО - ЦЕ ПРОФЕСІЯ
Немає коментарів:
Дописати коментар